برای دانلود مداحی های محرم 95 اینجا ، محرم 91 اینجا ، محرم 90 اینجا ، محرم 89 اینجا ، محرم 88 اینجا ، محرم 87 اینجا ، محرم 86 اینجا و محرم 85 اینجا کلیک کنید

دانلود زیباترین نوحه های تصویری حسین سعادتمند

دانلود نوحه های تصویری هیئت فهادان دارالعباده یزد با صدای مرحوم حسین سعادتمند

دانلود نوحه از حسین سعادتمند (مداح یزدی) - 12 قطعه فیلم مداحی

آمده زینب در این دشت بلا                            غریب تشنه ای فریاد می زد

دشت ستم ها نینوا بود                                می بردم قرار دلم حدیث نینوای تو

عمه نظر میکنی به دشت سوزان                    بانگ ادرک اخا ز نینوا می آید

نهاد پا در فرات خواست لبی تر کند                 نهاد پا در فرات خواست لبی تر کند-نماهنگ

سکینه از سوز عطش بی قرار و نالان                 وقت جدایی رسید ز دیده ها خون چکید

صبر و قرار من                                           این زمین با منه ، خسته چرا یار نیست

دانلود نوحه های تصویری از سایر مداحان یزدی

الله الله یا رب یا رب                                     بی خبران گوش کنید

من و خیمه تو و میدان                                آمده میدان چون شاه شهیدان

ای کوفیان بی وفا                                     گل من که تنش



نویسنده : منصور زارع خورمیزی - ساعت ۱:٠۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٩/۱۳   |    نظرات []   |    لینک ثابت

پیامدهای عملی قیام عاشورای امام حسین(ع) در زندگی اجتهادی، عملی و اقتصادی و سیاسی و ...

 

ارزیابى حادثه خونین کربلا و آثار و نتایج این قیام پرشور و فداکارى بى نظیر، نیازمند مطالعه اى گسترده است; این حقیقتى است که از مطالعه نوشته هاى دانشمندان به دست مى آید. درسهایى که قیام امام حسین(علیه السلام) به ما مى آموزد بسیار است که به بعضى از آنها اشاره مى کنیم:
1. هدف اصلى مصلحان حقیقى و پاسداران حق، تحکیم حق، کوبیدن باطل، احیاى نام خداوند، مواسات، اعتلاى دین و آزادى و عدالت اجتماعى است تا در پرتو آن طبقات محروم و ستمدیده بتوانند از حق خویش برخوردار شوند. امام حسین(علیه السلام) مى دید که ملّت اسلام در اثر تبلیغات سوء دشمن، فساد و ستم را پیشه کرده و عدالت، حریّت و کمالات را به فراموشى سپرده و به تبهکارى و بندگى شهوات روى آورده است. امام حسین(علیه السلام) مى دید که قوانین الهى در حال فراموشى و نابودى اند و اسلام عزیز فداى هوسرانیهاى افراد نالایق و خواسته هاى شوم بلهوسان شده است; پس قیام کرد و با نهضت خود اسلام را جانى تازه بخشید.
2. امام حسین(علیه السلام) به مردم فهماند که ملّت اسلام و بلکه هر ملّتى باید از زیر بار ستم نجات یابد.
3. با قیام امام حسین(علیه السلام) احکام اسلام و برنامه هاى عالى دینى و توحیدى پس از آنکه مدّت ها در حال فراموشى بود، دوباره محور زندگى مردم قرار گرفت.
4. قیام امام حسین(علیه السلام) این بصیرت را به مسلمانان داد که اسلام بالاتر از همه چیز است و براى برقرارى آن باید از همه چیز گذشت و براى بزرگداشت احکام و سنن آن فداکارى کرد.
5. نهضت عاشورا درس دیندارى و استقامت در برابر ظلم و کفر به مسلمانان و انسان ها داد و روح شهامت و شجاعت را در مسلمان ها زنده کرد.
6. قیام کربلا احساسات و عواطف دینى مردم را برانگیخت تا همه بدانند در پیشگاه چه کسى باید خضوع کرد.
7. حادثه خونین کربلا موجب تأسیس مکتب عالى فضیلت و تعلیم تربیت صحیح شد که خود رمز بقاى مذهب تشیّع و اسلام است.
8. این قیام زمینه ساز محکومیت بنى امیّه در ذهن مسلمانان و سایر ملل جهان شد. به نقل از سایت تبیان



نویسنده : منصور زارع خورمیزی - ساعت ٥:٠۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٩/۱٢   |    نظرات []   |    لینک ثابت

کربلا، جاری در زمان و مکان

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشینه مبارزه حق و باطل به تاریخ پیدایش انسان بر مى گردد؛ زیرا این تقابل ازهمان پیدایش انسان ها آغازشد: یک سو ستم ها، حق کشى ها و جنایت ها به نمایش گذاشته شده اند و در سوى دیگر عدالت، حق و انسانیت ظهور نموده اند. پرچمداران بدى ها رهبران ستمگر و قانون شکن بوده اند که به عدالت کشى کمر همت بسته و در راه رسیدن به منافع و قدرت، از هیچ جنایتى دریغ نمى کردند. در سوى دیگر طلایه داران خوبى ها رهبران الهى بوده و دو جبهه حق و باطل همیشه درتقابل و مبارزه بوده اند.
جملات: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» نشان دهنده پیوستگى و تداوم جبهه درگیرى حق و باطل در همه زمان ها و مکان ها است.
در حادثه کربلا بار دیگر مبارزه حق و باطل تکرار شد و امام حسین(ع) به منظور دفاع از دین، آزادى و عدالت قیام نمود و همه خوبى ها را به نمایش گذاشته و قیام او نماد همه زیبایى ها است.
در آن سوى حادثه یزید و یزیدیان قرار دارند که همه زشتى ها و بدى ها به نمایش گذاشتند.
امام حسین(ع) در برابر بیعت خواستن یزید فرمود: «ناپاک ناپاک زاده مرا بین دو چیز: شمشیر و ذلت مخیّر نموده است، امّا ذلّت از ما دور است».1
امام حسین(ع) در جاى دیگر از درگیرى حق و باطل سخن به میان آورده و به دفاع از حق گرایى و باطل زدایى پرداخت: «ألا ترون إلى الحق لا یعمل به و إلى الباطل لا یتناهى عنه...».2
یکی از پیام های قیام امام حسین (علیه السلام) این است که مبارزه حق و باطل اختصاص به زمان و مکان خاصی نداشته و هر گاه حق و آزادی و دین در خطر باشند باید قیام نمود،بر این اساس در هر زمانى که آزادى خواهان در برابر آزادى ستیزان قرار مى گیرند و شعار «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» تکرار مى شود. از این رو امام راحل فرمود: «این کلمة «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یک کلمه بزرگى است... همه روز باید ملّت ما این معنا را داشته باشد که امروز، روز عاشورا است و ما باید مقابل ظلم بایستیم ... قضیّه کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند نفرى و یک سرزمین کربلا نبوده، همة زمین ها باید این نقش را ایفا کنند».3.
هم چنین امام خمینی(س) در شکل گیرى قیام و هشت سال دفاع مقدس از قیام عاشورا الهام گرفته، هر روز را عاشورا خواند: « امروز روز عاشوراى حسینى است. امروز ایران کربلا است. حسینیان آماده باشید».4
امام قیام علیه رژیم شاه را نیز تقابل حق وباطل خواند وایران را کربلا وروزهای قیام را روز عاشورا دانست: «هفده شهریور، مکرّر عاشورا و میدان شهدا مکرّر کربلا و شهداى ما مکرّر شهداى کربلا و مخالفان ما مکرّر یزید و وابستگان او هستند».5
امروزه قیام مردم فلسطین علیه اسرائیل نیز نمادی لز تقابل حق و باطل است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
پی نوشت ها:
1 لهوف، ص 57؛ نفس المهموم، ص 931؛ مقتل خوارزمی،‌ج 2،‌ص 7.
2 حیاه الامام الحسین، ج 3، ص 98؛ بحارالأنوار،‌ج 44، ص 387.
3 صحیفة نور، ج 9، ص 202.
4 صحیفة نور، ج 2، ص 195.
5 همان،‌ ج 9، ص 57.



نویسنده : منصور زارع خورمیزی - ساعت ٢:٥٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٩/۱٢   |    نظرات []   |    لینک ثابت

نماز ظهر عاشورا به روایت شعر فارسی 


نام و یاد هیچ انسان و یا رویدادی بی جهت در حوزه ادب هیچ ملتی وارد نمی شود و گذر زمان معیار خوبی برای دوام و بقا و یا حذف و هدم یک انسان یا یک رویداد است؛ از دیگر سو میزان عظمت و منزلت هر حادثه و رویدادی به اندازه فضیلت وبزرگی آن است و از این روی حوادث و اتفاقاتی که متعلق به اهل بیت علیهم السلام است شایسته والاترین تکریم و تعظیم هاست.
تجلیل از مقام شامخ امام حسین(ع) تجلیل و تکریم انسان های وارسته، ایمان، تقوا، علم، ادب، شجاعت، ایثار، جهاد، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلام، مکارم اخلاق است و تشکیل ذکر و محافل آن امام همام از جمله شعائر الهی است که نشانه پاکی و تقوای قلوب است و تثبیت کننده آن «و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب» (حج، ۳۲)
از مصادیق شعائرالله که هم چون رودی سرشار درجان مؤمنان واقعی روان گردیده و باغستان اندیشه و گلستان دل های حق جویان را آبیاری نموده و به آن شادابی و سرزندگی می بخشد و افسردگی و پژمردگی را از آن می سترد نماز است. نماز زداینده زنگارهای غفلت از آیینه های دل و جان انسان و یادآور گفتار انسان با خدای سبحان است و نهضت عظیم عاشورا واقعه ای است که قرن ها و قرن ها همچون نگینی درخشان بر تارک گران قدر ادبیات درخشیده است و چه بسیار شاعران نکته سنجی که به سبب ارادت به پیشگاه مقدس حضرت امام حسین بن علی(ع) اشعار فراوانی در مدح و منقبت و ستایش آن حضرت و رویداد عزیز سروده اند و براساس این شور و عشق آسمانی نه تنها هیچ نقطه پایانی وجود نداشته، بلکه همواره تابنده تر شده است.



نویسنده : منصور زارع خورمیزی - ساعت ٢:٥٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٩/۱٢   |    نظرات []   |    لینک ثابت